søndag, maj 29, 2011

Plug eller stiksværd?

Det går fremad med stiksværdet.
Det ene lag rowing som blev støbt ind mellem de fire lag finér har gjort profilet utroligt stift.

Man kan så småt begynde, at se profilets form, der er stadig en del timers arbejde tilbage, men nu er "navigations sporene" klar til at høvle og slibe efter. Så snart man har profilets form kan man navigere efter lagene i finéren og høvle et ret præcist profil, blot ved at følge lag-delingen i fineren.

Var egentlig på udkig efter at få CNC-fræst et sværdprofil, men må sande at det bliver lige dyrt nok, så der var ingen vej udenom, frem med finér, høvl og pap-skabelon.

Har ikke besluttet mig for om jeg vil bruge sværdet som det er her med et par lag roving og epoxy på hver side eller om det er en plug jeg er i gang med at lave. Hvis det færdige finér sværd bliver for tungt, så laver jeg det til en plug og støber et sværd af epoxy og måtte. Hvis jeg ender med denne løsning, så laver jeg kun én halvdel af sværdet og endevender blot den enes støbning, hvorved jeg får både en styrbord og bagbord halvdel fra blot én form.

Her nedenfor et par billeder af profilet, da det trådte frem af de rå planker.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar