Blot på grund af spændingsforskellen mellem rustfrit stål og aluminium samt års salt havgus er det originale mastehul i båden næsten tæret væk i den ene side.
Det skal være sjovt at komme på vandet og gerne for et overkommeligt budget - det har altid været målet for mine mange bådprojekter. Jeg tror på at alle både kan vinde en aftenkapsejlads eller en distancesejlads - blot de er optimeret og vedligeholdt godt. Der ligger over 250 artikler fra de sidste 10 år her på bloggen så gå gerne på opdagelse.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Man ”kan ikke” undgå galvanisk tæring, når forskellige metaller kombineres i forbindelse med det våde element. I forbindelse med saltvand forstærkes processerne. Søg ”spændingsrækken” om stoffernes elektropositivitet.
SvarSlet- men du kan bygge et nyt mastehul op i almindligt jern, koge emnet i Linolie (flere gange) og holde vedligeholde det med linoliemaling.
- alternativt sende det til galvanisering.
Når du stikker aluminiumsmasten gennem mastehullet må du lave en pakning mellem mastehullet og aluminiumsmasten - så skulle det fungere.