tirsdag, april 26, 2022

Så der ny Larsen i familien

Så er der købt ny Larsen - denne gang den mindre kendte Larsen 232. 

Der blot er produceret i 6 eksemplarer. Detter DEN-1 og den er fra 1990. 
Så vidt vides er de to både i Danmark og de sidste fire i Tyskland - Skriv gerne hvis du ved mere om Larsen 232 og hvor de øvrige er.  

Og for første gang er det en delebåd, det har jeg ikke prøvet før men nu kaster jeg mig ud i det med sejlerkammeraterne Ulrik og Rune.

Det reducerer arbejde og omkostninger med 2/3 - teoretisk, så må vi se om det holder eller om vi blot køber 3 gange så meget grej  ;0)

Til at begynde med polerer vi blot fribord, laver centerløft ved en af kølboltene og lægger nyt epoxy og måtte ved bundstokkene og givet apteringen olie. Derefter er det på vandet og prøve damen af - så må vi se hvad der derefter skal laves. 

Men gætter på at vi skal have den ordnet 100% i bunden så den er i kapsejladsværdig stand, kigget på sejl og rigtrim og muget ud i kahyt og kistebæke. 

Så følg med her på siden efterhånden som vi laver tingene lægger vi billeder og beskrivelser op. 





Ligner til forveksling en Larsen 28 der er krympet i vask.


Håber og tror på at båden har rigtig gode sejlegenskaber.




 





2 kommentarer:

  1. Hej Jesper. Det er fedt at kunne følge med i dine mange tiltag😃Jeg læste at du planlagde at forstærke bundstokkene på 28’eren. Men jeg synes ikke at jeg kan finde noget om det i bloggen? Kom du ikke i gang med det projekt? Jeg går nemlig med samme tanker, med vores nye Larsen 28.
    Mvh Henrik

    SvarSlet
  2. Nej, kom desværre ikke igang med det.

    SvarSlet