lørdag, maj 20, 2023

Afstive kølsvinet yderligere

Så er vi endeligt kommet igang med den gamle dame, Sådan en Larsen 232 fra 1991 har brug for lidt kærlighed, hvis den skal kunne følge med på aftenkapsejladsen og rundt til et par distancesejladser de kommende år.  

Har skåret gammelt glasfibermateriale ud af kølsvinet og renset den galvaniserede inderkonstruktion. 
Alle skarpe hjørner og kanter er spartlet op med West system epoxy med filler. så der kan lægges nye måtter i epoxy.   


Alle kanter og skarpe hjørner er spartlet ud med epoxy med filler for at måtter kan lægges op og rundt med fuld vedhæftelse. 



Da projektet og båden er med lille budget, blev det besluttet at bruge hvad der ligger hjemme i gemmerne. Så bunden forstærkes med en blanding af rene kulfiber måtter ca. 300 grams og så 400 grams rowing glas måtter - bare fordi det live var hvad vi havde. 

Båden vejer ca 1.400 kilo så vi lægger 6-8 lag, hvor der er mest belastning. Sammen med det eksisterende laminat der er massiv glasfiber må det være godt nok.

 



Halvvejs - kan godt se det e nogle somre siden der sidst blev leget med epoxy og måtte - nå men det ender med at blive godt. West system epoxy er nemt at arbejde med bare forarbejdet er godt og der absolut ingen fugt er. eneste andet der mangler er 15-20 grader tør luft, så skal resultatet nok blive godt. Og husk nu - der må ikke være luftlommer når arbejdet er færdigt - på billedet ovenfor er der et stykke vej endnu  ;0) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar